October 17, 2014

Tiramisu II


Ce poate fi mai bun decat o cafea calda, tare si neagra, ciocolatoasa si aromata sa incepi dimineata bine? Si o cafea din asta poate sa vina numai din Italia, iar de cand am "descoperit" de curand o cafea buna de la Lavazza, diminetile mele sunt cu siguranta mai ciocolatoase.
Tot din Italia si tot cu cafea vine si Tiramisu. Unul din preferatele mele, unul din deserturile pe care le fac fara sa ma uit la masuratori la ingrediente pentru ca le stiu pe dinafara. L-am facut tot timpul in varianta cu albusuri batute (reteta postata mai demult), iar cand vedeam variante cu frisca imi era mereu teama ca frisca va fi mai "grea" decat albusurile batute. Am incercat totusi si varianta aceasta, care are siguranta oualor gatite vs. oua crude, si am fost foarte incantata de rezultat, nu am simtit mare diferenta la gust intre cele doua variante.
Deci, sa trecem la reteta:


Ingrediente:
~pentru o tava de aprox 7"x7" (18x18 cm)~
 
~25 piscoturi
2 cups (480 ml) cafea buna, rece
2 linguri cognac/lichior Frangelico
4 galbenusuri
1/4 cup (50 gr) zahar
praf de sare
1 cup (240 ml) frisca lichida neindulcita (smantana pentru gatit), rece
8 oz (226 gr) mascarpone, rece
cacao pentru pudrat

Amestecati cafeaua cu lichiorul si dati deoparte.

Intr-un bol de metal amestecati galbenusurile cu zaharul si 2 linguri din cafea. Puneti bolul deasupra unui vas in care fierbe apa, fara ca apa sa atinga fundul bolului. Bateti in continuu cu telul pana cand tot zaharul este dizolvat, si amestecul este gros si deschis la culoare (aprox 6 min, temperature ar trebui sa fie 155F/68 Celsius).
Dati bolul deoparte si continuati sa bateti pana cand amestecul este rece, ca sa se raceasca mai repede puteti pune bolul in gheata si apa.
Separat bateti frisca si mascarpone pana cand sunt tari. Adaugati amestecul de galbenusuri racit si cu o spatula amestecati usor pana cand totul este incorporat.

Pentru a asambla tiramisu, inmuiati piscoturile in cafea si asezati-le intr-un strat care sa acopere tot fundul tavii. Puneti aprox 1/3 din crema, nivelati, apoi un alt strat de piscoturi inmuiate in cafea. Puneti restul de crema si nivelati (eu am pus restul de crema cu un varf rotund mare). Pudrati cu cacao si lasati la frigider cel putin 8 ore sau peste noapte inainte de servire.

Pofta buna!

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails