November 08, 2011

Macarons cu ceai verde matcha/ Matcha green tea macarons


Imi place ceaiul verde, dar imi place mai mult imbinat cu alte arome. Si ce arome mai bune decat ciocolata sunt? Am vrut sa fac si macarons verzi, si cum evit pe cat de mult pot culorile artificiale, am colorat macarons-ii cu ceai verde matcha (pudra) si am facut o crema de ciocolata.


Ceaiul verde matcha este pudra de calitate de ceai verde, foarte populara in Japonia. Cel pe care l-am cumparat eu este special pentru copt, cumparat de la Arbor Tea. Si-a pastrat foarte bine aroma si culoarea la copt. Macarons-ii fara crema au o aroma puternica de ceai, putin amara, dar combinati cu ciocolata sunt deliciosi, dulci, foarte putin amarui, cu gust de ciocolata si "aftertaste" adica un gust de dupa de ceai verde.


De obicei macin fulgi de migdale in blender, mestecand des, pana sunt bine macinati, de aceasta data am folosit faina de migdale cumparata, in care migdalele au fost macinate cu coaja cu tot.


Ingrediente:


3 albusuri invechite la temperatura camerei 24 de ore
35 gr zahar tos
un praf de sare
100 gr migdale macinate
200 gr zahar pudra
10 gr ceai verde matcha pudra

Puteti vedea in postul precedent mai multe despre macarons.

Se pregatesc 2 sau 3 tavi cu hartie de pergament, depinde cat aveti de mari tavile. Retineti o tava pentru a coace in tava dubla.

Se macina bine in robot migdalele, zaharul pudra si ceaiul verde. Se cern si se dau deoparte.



Se bat albusurile cu un praf de sare pana cand incep sa faca spuma. Batand in continuu se adauga treptat zaharul tos pana cand albusurile stau tari, dar nu foarte tari.
Se adauga zaharul amestecat cu migdale, si cu o spatula se "sparg" de vreo 10 ori, apoi se mesteca usor pana cand totul este incorporat, iar compozitia este lucioasa si "curge".


Se formeaza cu o punga cu varf mic rotund sau pur si simplu taiata la un capat "banuti" mici in tavile pregatite, lasand spatiu intre ei. Se lasa sa se usuce la temperatura camerei intre 30 de minute si o ora. Ca sa va asigurati ca s-au uscat, atingeti usor cu degetul si nu ar trebui sa se ia nimic pe deget.


Intre timp incingeti cuptorul la 160 de grade Celsius (325 Fahrenheit). Coaceti macarons-ii in tava dubla in cuptorul incins pentru 14-15 minute. Lasati sa se raceasca in tava.

Crema de ciocolata

2/3 cup (aprox 100 gr) ciocolata semidulce
1/3 cup (80 ml) frisca lichida neindulcita
3 linguri (40 gr) unt taiat bucatele

Se topeste ciocolata si frisca lichida pe bain-marie (un bol deasupra unei cratite in care fierbe apa, fara ca fundul bolului sa atinga apa). Se adauga untul si se mesteca usor pana cand totul este bine incorporat. Se lasa sa se raceasca in frigider 2-3 ore pana cand nu mai curge.

Se potrivesc macarons-ii dupa marime si se umplu cu crema.


In fotografii sunt si macarons-ii cu pudra de capsuni, despre care spuneam in postul precedent ca au fost foarte pretentiosi. Scriu ingredientele folosite in ultima varianta, in care au reusit "partial". Macarons-ii de pe marginea tavii s-au crapat probabil din cauza focului mai puternic pe margini. Daca aveti cuptorul mai "iute", incercati sa coaceti macarons-ii cu usa cuptorului foarte putin deschisa.

Macarons cu pudra de capsuni

3 albusuri invechite la temperatura camerei 24 de ore
35 gr zahar
un praf de sare
100 gr migdale macinate
200 gr zahar pudra
10 gr capsuni uscate si macinate pudra

Pentru procedeu vedeti video-ul din postul precedent.

15 comments:

Oana said...

Wowwwwww... poftele mele au luat-o razna la ultimele tale postari cu macarons!!!! Asa ca e musai sa le incerc si eu :)

Unknown said...

au iesit foarte frumos, colorate superb!

sara & Miki said...

Minunate... Eu am incercat o data si nu mi-au iesi. Am promis sa nu ma las, dar nu le-a mai venit randul. Felicitari, pup!

Liana10 said...

Ce verde minunat...f.frumosi macaronsii si gustul tb sa fie teribil de bun!

Alice said...

frumosi macaronasii!

Din bucataria mea said...

Ce frumosi sunt!!!Imi faci pofta sa incerc reteta dar...tot imi este frica ca nu o sa iasa:)Pup!

Haplea said...

Ce pofta mi-ai facut....

TeoBucatar said...

Tare frumusele as verzulii!Ce gust le da ceaiul oare?

Emily said...

ce frumosi sunt! oare gasesc in Romania pudra de ceai?
arata minunaaaaaaaat! :*

gaby_d said...

WOOOOW!!!!

Cristina said...

Sunt superbe, ma lasa fara cuvinte, doar salivez si ma minunez cat sunt de frumosi...

Jill | Dulce Dough said...

How beautiful! Love the colors!

Lady Butterfly said...

Cat de frumos arata! Poate mai ai vreuna ramasa...:)

Corina said...

Ei bine, le admir de la distanta fiindca-s tare frumoase, dar nu am facut inca. Pupici

Andreea said...

Buna ziua,

Merci pentru reteta !

Am gasit ceai verde matcha pe site-ul www.lafourchette.ro

O zi buna !

Andreea

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails