September 04, 2011

Pizza pe gratar/ Grilled flat bread


Una din emisiune mele preferate in timpul verii este "The Next Food Network Star", unde vreo 12 concurenti isi arata specialitatile culinare pentru a avea propriul show la tv. Acest an, una din concurente, originara din Estul Mijlociu, la o provocare despre pizza care ii reprezinta, a facut o pizza cu vinete, ceapa, feta si menta. Concurenta a fost eliminata pe la jumatatea concursului, dar am retinut ideea si mi-a placut foarte mult. Reteta a fost publicata in revista Food Network, dar eu am dezvoltat putin o varianta proprie.

Am numit-o pizza, desi impropriu numita, pentru ca varianta mea nu are sos. Am numit-o mai bine in engleza "flat bread" dar nu am gasit o traducere fidela in romana.
Am copt aluatul de pizza pe gratar, dandu-i un gust nemaipomenit de foc deschis, dar poate fi facuta si in cuptor la foc mare sau pe plita. Mi-a placut mult gustul subtil de chimen, combinatia de branza sarata si rosii proaspete, cu un stop de prospetime adus de menta. Lipsa sosului face putin instabile legumele, daca vreti puteti adauga un strat subtire de sos de rosii, sau un strat de mozzarella pentru a "lega" lucrurile.

Reteta merge la provocarea Dulce Romanie din Septembrie, unde Betty de la Betty's Kitchen ne invita sa gatim cu vinete si/sau pere. Deocamdata numai vinete, perele raman in plan. 

Aluatul de pizza (adaptat dupa David Rocco):

1 1/2 - 2 cups (375-500 ml) apa calduta
1 lingura de drojdie uscata (sau 2 linguri drojdie proaspata)
4 cups (400 gr) faina
2 linguri ulei de masline extra virgin
1 lingura de sare
1 lingura miere

Amestecati 1 cup (250 ml) apa cu drojdia si mierea, mestecati cu o furculita ca totul sa fie bine dizolvat si se lasa 5-10 minute sa se umfle.
Se pune faina si sarea intr-un bol (eu am folosit mixerul Kitchen Aid cu atasamentul carlig). Se toarna apa cu drojdia in mijloc si se framanta usor, mai adaugand apa, pana cand aluatul se desprinde de pe maini (sau de pe marginile bolului).
Eu am inceput cu 4 cups de faina si 2 cups de apa, si a trebuit sa mai adaug faina pe parcurs.
Framantati 5-10 minute, apoi rasturnati aluatul pe un tocator mare cu faina si impartiti aluatul in 4. Eu am pus jumatate din aluat invelit in folie de plastic in congelator, pentru a-l folosi alta data, cand am mai facut pizza cu ciuperci, aluatul s-a comportat foarte bine la dezghetat.

Cele doua sferturi de aluat ramase le-am dat forma rotunda si le-am lasat la temperatura camerei acoperite cu un servet de bucatarie pentru o ora, cand s-au dublat in volum.

Ingrediente (pentru 2 pizza):

1 ceapa mare taiata in felii subtiri
3 linguri + 3 linguri ulei de masline extravirgin, plus ulei pentru uns aluatul
2 vinete potrivite, taiate in cuburi
1 lingurita chimen
1/2 lingurita de sare (Kosher sau sare de mare) si piper dupa gust
2 catei de usturoi tocati
3 rosii taiate felii rotunde
aprox 10 masline fara samburi taiate jumatati
aprox 200 gr feta sfaramata
frunze de menta pentru presarat deasupra

Intr-o tigaie incingeti 3 linguri de ulei pe foc mic-mediu si caliti ceapa 5-10 minute, mestecand des, pana cand ceapa este usor rumenita. Dati deoparte.

Presarati vinetele cu sare, piper si chimen, apoi cu 3 linguri ulei de masline. Mestecati bine. Faceti o tava mare din folie de aluminiu (cu margini) si puneti-o pe gratar pe foc mediu, apoi puneti vinetele intr-un singur strat. Coaceti 10-15 minute, mestecand odata. Adaugati usturoiul, mestecati, si mai coaceti aprox 5 minute, pana cand vinetele sunt moi si usor rumenite. Dati deoparte. (Puteti coace vinetele in cuptorul incins la 220 grade Celsius (425 Fahrenheit)).
Cand aveti toate ingredientele pregatite, intindeti cele doua aluaturi rotund sau in ce forma doriti (e posibil isi strice forma atunci cand il puneti pe gratar), cu mainile usor unse cu ulei. Pe gratarul mediu puneti unul din aluaturi intins si lasati 2-3 minute pana cand se rumeneste usor. Intoarceti aluatul (un cleste de bucatarie va fi de mare ajutor) si aranjati deasupra felii de rosii, masline, jumatate din ceapa, jumatate din vinete si presarati branza feta. Mai lasati 1-2 minute pana cand aluatul este rumenit si pe partea cealalta, apoi dati-l deoparte si presarati deasupra frunze de menta rupte in maini.

Procedati la fel cu cel de-al doilea aluat.

Pentru a face pizza in cuptor, intindeti aluatul, puneti ingredientele deasupra, stropiti cu putin ulei de masline si coaceti 15 minute la 200 de grade Celsius (400 Fahrenheit).


Pofta buna!

21 comments:

sarah said...

vazut,placut ramane sa incerc reteta ta.pupicei

Antonina said...

Minunat arata!! n-am facut pana acum pe gratar.. si cred ca nici prea curand nu voi face.. ca n-am unde ;) Dar pap la tine o bucatica ;) Pupici

catkitchen said...

super interesanta ideea pizzei pe gratar , arata fff bine !!!

Unknown said...

Pizza ta arata foarte bine, am vazut ca combinatie vinete - feta e destul de uzitata, n-am incercat-o pana acum dar am bifat-o la must do.

sara & Miki said...

M-a atras denumire... ce-o fi oare? Dar la primul gratar afara, daca nu vin ploile, voi incerca. Pup!

Adela Zilahi said...

Super arata, deja mi sa facut o pofta?! Pupicei!

Cristina said...

Arata ff bine! Mi-ai facut pofta de pizza! Pup

FLORY said...

Chiar interesanta pizza ta grilata,imi place!Pupici!

TeoBucatar said...

Sunt convinsa ca turtita aia capata un gust deosebit la gratar!Pupici!

Irina said...

Cred ca gratarul da un gust foarte bun aluatului. O idee foarte buna!

Din bucataria mea said...

Arata grozav!!! Dar ma sevesc de la tine cu o feliuta ca...lipsa gratar! (vorba Antoninei) Pupici!

Maya said...

Senzational! Foaaarte apetisant arata si îmi pace mult combinatia.
Pupici :*

Roxana GreenGirl said...

Si mie imi placea cum gatea Penny, si stiu ca nu-s singura, pacar ca era rautacioasa.
foarte bine arata pizza ta.

Fancy Cake said...

Arata excelent! O voi incerca cu siguranta.

Delicioasa said...

Oh, daaaaa! Cred ca ar trebui sa printez reteta, sa le-o dau baietilor mei la studiat, apoi sa ma rasfete cu o pizza la gratar. Delicios arata! O seara frumoasa!

Magic of Spice said...

I love flat bread pizzas...looks delicious Mihaela :)

Jo@Jocooks said...

Buna Mihaela,
Multumesc ca m-ai vizitat azi. Imi place blog-ul tau foarte mult. Foarte frumoasa ai reusit pizza pe gratar. A incercat si sotul meu pizza pe gratar acum 2 saptamani, dar nu a reusit de loc, sa ars la fund si a trebuit sa arunce tot. Cred ca trebuia sa facem cum ai facut si tu, sa punem aluatul pe gratar mai intai ca sa se rumeneasca. Ma bucur ca ne-am "intalnit". :)

Victorita Paduraru said...

Toti bogarii copie imagini si teste,de altfel asa faci si tu .Nu inteleg ,,indignarea ta" fata de o postare de a mea in care nu am scris autorul ,nu din rea vointa ,ci din faptul ca am primit acest eseu fara sa fie specificat autorul.
Succes!

Mihaela said...

Draga Victorita, initial nu am stiut despre ce vorbesti, dar acum mi-am dat seama ca este vorba despre comentariul lasat unei fetite dezamagite. Si nu regret nici un cuvant pe care l-am scris, chiar ma bucur ca ai scris cuvantul indignare intre ghilimele. Stiu cum m-am simtit cand am vazut retele mele si pozele mele copiate si postate in alta parte. Acum inteleg ca a fost o greseala din partea ta si inteleg, apreciez faptul ca ti-ai cerut scuze, inseamna foarte mult pentru im suflet de copil. Dar ca sa ma acuzi pe mine ca asa fac si eu este o cale foarte lunga. Nu am copiat absolut niciodata poze si retete, iar atunci cand fac o reteta luata din alta parte sau ma inspir din alta parte mentionez sursa de inspiratie. Iar cine face "blogging" cu copy/paste, crede-ma, nu se numeste blogging. Te mai invit pe la mine, o sa iti dai seama despre ce vorbesc :) O zi buna!

Victorita Paduraru said...

Multumesc!
Imi plac dulciurile pe care le prezinti!
O seara frumoasa!

Alexandra - Pizza Colosseum said...

Ingenioasa ideea de a prepara pizza pe gratar! Si imi place ideea de vinete pe pizza, din pacate multi dintre noi nu cunosc altceva decat salata de vinete (inteleg ca este delicioasa si eu as manca-o toata ziua, dar poti face atat de multe din aceasta leguma minunata) :)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails