August 05, 2011

Tacos cu pui/ Chicken tacos


Daca atunci cand vrei sa faci mancare greceasca intrebi grecii (sau pe Jamie), cu siguranta atunci cand vrei sa faci mancare mexicana intrebi mexicanii. Asta am facut si eu cand m-am hotarat sa fac Tacos cu pui pentru provocarea lunii august la Dulce Romanie, unde Gaby ne provoaca sa gatim cu pui si/sau cu prune. M-am gandit sa fac ceva inedit cu puiul, si l-am facut tacos. Unul din colegii de la servici mi-a dat idei cum sa marinez puiul, altul mi-a spus cum sa fac Salsa verde. Puiul a iesit foarte suculent si fraged, salsa verde este buna de mancat si simpla cu chipsuri de tortilla, iar cea cu porumb si fasole neagra este excelenta!

Taco este compus din carne (pui), salsa (care poate fi orice sos, inclusiv Pico de gallo), smantana, si optional avocado sau salata verde tocata.
Eu am facut o Salsa cu porumb si fasole neagra inspirata de reteta lui Anne Burell. Daca vreti sa folositi Pico de gallo puteti gasi reteta aici, sau puteti incerca o Salsa cu mango, reteta pe care am folosit-o la Tacos cu peste (yum!)


In ambele salsa am folosit tomatillo, care este inrudita cu rosia si creste invelita intr-o foita. Este foarte asemanatoare cu o gogonea, dar nu sunt sigura ca ar putea fi inlocuita cu gogonele (este posibil insa nu am incercat). Despre ardeiul poblano pe care l-am folosit in salsa verde puteti afla mai multe aici, si il puteti inlocui cu doi ardei jalapeno, carora le puteti scoate vinele si semintele daca nu va place mult iute.

Pentru tacos aveti nevoie:

tortillas (incalzite putin inainte de servire)
1 piept de pui marinat si copt ca mai jos
salsa (de oricare doriti)
smantana
avocado
salata verde tocata


Marinata pentru pui:

1 piept de pui taiat felii lungi groase de aprox 1 cm
3-4 linguri ulei de masline
coaja rasa de la 1/2 lamaie verde (lime)
zeama de la 1/2 lamaie verde (lime)
1 lingurita sare (Kosher sau sare de mare)
piper dupa gust
1/2 lingurita chimen macinat
1/2 ceapa mica feliata
2 catei de usturoi feliati
1 mana de cilantro (frunze de coriandru) tocat

Se amesteca totul astfel incat bucatile de pui sa fie bine acoperite. Se acopera si se dau la frigider o ora pana la 3 ore. Se prajesc pe gratarul incins la foc mediu cam 4-5 minute pe fiecare parte. Nu le lasati prea mult pentru ca se vor usca.


Salsa cu porumb si fasole neagra

3 bucati de porumb proaspete
1 conserva de 14 oz (400 gr) porumb negru, scursa si clatita
3 tomatillo fara foita, spalate
3-4 fire de ceapa verde, tocate
1 ardei jalapeno, tocat, fara vine si seminte
2 catei de usturoi tocati foarte marunt sau dati pe razatoare (eu am uitat sa pun si tot a fost foarte buna)
o mana buna de cilantro (frunze de coriandru) tocat
2-3 linguri ulei (eu am folosit canola, dar ulei de floarea soarelui este bun)
zeama de la 1/2 lamaie verde (lime)
sare dupa gust, putin piper


Porumbul se curata si se coace impreuna cu tomatillo pe gratar la foc mediu pana cand se rumenesc pe toate partile. Tomatillo se toaca bucati de aprox 1 cm. Porumbul se rupe jumatati, se pune cu partea rupta vertical pe tocator, si cu un cutit se curata bine boabele. Se amesteca cu restul ingredientelor si se potriveste de sare si piper.


Salsa verde (care inseamna exact asta: sos verde:))

5 tomatillos
1 ardei poblano
2 catei de usturoi
1/2 ceapa mica (am vrut sa o coc putin pe gratar dar am uitat, uh!)
zeama de la 1/2 lamaie verde (lime)
o mana buna de cilantro (frunze de coriandru)
3-4 linguri ulei de masline
sare si piper dupa gust

Tomatillo si ardeiul poblano se coc pe gratar la foc mediu pana cand sunt rumenite pe toate partile. Se lasa sa se raceasca putin, tomatillo se taie bucati mari, iar ardeiul se curata de coaja si seminte si se rupe bucati. Se pun toate ingredientele in blender si se fac piure. Se potrivesc de sare si piper.

Pentru a asambla tacos, se pune pui de-a lungul unei tortilla, apoi salsa si restul de condimente. Se ruleaza si se savureaza :)
Pofta buna!


20 comments:

Alina---Explora Cuisine said...

Ce bunatate vad aici la tine Miha :) lenea e mare sa fac eu, dar maine dau o fuga peste drum la Chipotle sa-mi cumpar un meniu :)) Mexican for sure!

Mihaela said...

Alina, nu am mancat niciodata la Chipotle, dar de acolo mi-a venit ideea de tacos pentru Dulce Romanie, cand una din fete vorbea la servici de taco-urile de la Chipotle. Acum astept sa imi spui cum au fost :)

Ralu said...

Asa separat, dupa cum le-ai prezentat pe toate, arat excelent, dar impreuna cred ca sunt dementiale. Nu am mai pregatit pana acum preparate de origine mexicana, dar m-ai convins, trebuie sa incerc si eu :D.
Weekend cat mai placut !

FLORY said...

Cu siguranta e foarte bun,arata deliciooos!pupici!

Momo said...

delicious,certainly!:)

Adina said...

Cum apar gogonelele le incerc sa vad daca pot fi inlocuite tomatillos-urile. Imi place mult mult de tot cu ce participi la provocare!

Alexandrina said...

Arata excelent!

Cristina said...

Arata ff apetisant. Weekend placut!

TeoBucatar said...

Imi amintesc ca mama facea un sos pentru gratar din gogonele.Cred ca ar trebui sa ii cer reteta si s-o fac pentru ca e bun cu siguranta la cum arata al tau .O zi buna!

Din bucataria mea said...

Arata grozav!!! Buna idee pentru provocare! Pupicei!

catkitchen said...

ce de bunatati ai facut !!!! ... totul cred ca a fost delicios si numa bun ptr provocare ;).... provocarea lunii august sau a nostra sa trecem la treaba .... :):)...

Alice said...

superbitate. bv Mihaela!

Maya said...

Arata fantastic!Imaginile vorbesc d ela sine.
Pupici si o saptamîna frumoasa :*

Jayanthy Kumaran said...

ohh...fabulous cliks...fresh n delicious..:P
Tasty Appetite

Ellie said...

Mihaela, Vai, dar ce bine arata!!! Una din favoritele mancari ale sotului meu....si ambele salsas arata phenomenal! Mult mai bune decat cele cumparate...I mean, you can't beat that color and fresh flavor:). Have a wonderful week!

P.S. Thanks for sharing all your wonderful recipes...you do a FANTASTIC job!

Miha said...

Eeee...cred ca e timpul sa merg la culcare ca deja mi s-a facut foame numai uitandu-ma la poze. :)))

Arata excelent!

gaby_d said...

Buna dimineata!
Bine mai arata! E totusi prea greu pentru mine :( :)))
Fain de tot si pozele grozave!

Mihaela said...

Gaby, de ce spui ca este prea greu pentru tine, din cauza ca nu sunt accesibile ingredientele in Ro?

gaby_d said...

Nu neaparat.E si asta un motiv dar negasind aici nici tortillas..ar trebui sa fac eu totul.:D

Mihaela said...

Gaby, atunci satisfactia o sa fie si mai mare. Am vrut sa fac si eu tortillas acasa dar nu am avut timp, si se gasesc asa usor si sunt si ieftine, dar voiam sa incerc reteta lui Ellie http://homecookinginmontana.blogspot.com/2010/04/flour-tortillas-with-leaveningthe-best.html. Le poti face in avans si se pot congela :)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails