April 18, 2011

"Ulcele" cu crema de cafea/ Coffee pots de creme



"Ulcele" sau cescute, mi s-a parut o traducere mai draguta decat "oale". Si nu e importanta oala, e important ce e in oala :) Numele vine de la vasele in care crema este facuta, foarte dragute si scumpe de altfel. Asa ca eu le-am facut in cesti de cafea, la fel de dragute si mai ieftine (aici este o colectie draguta, in caz ca vrea cineva sa imi faca cadou :))) uite cat de frumusele sunt si astea, dar nu va uitati va rog la pret :)).

Reteta am gasit-o pe site-ul FoodNetwork, cand cautam... nu mai stiu ce cautam :). Cu specificarea "cafea turceasca", apartine unei cititoare a revistei, care a castigat concursul cu tema: cafea. Pentru ca imi place cafeaua, si mi-a placut ideea de frisca si fistic deasupra, am incercat-o si a iesit minunata. Reteta initiala specifica aromatizarea cremei cu cardamom (1/3 cup bucati zdrobite), dar eu am pus numai 1 lingurita de cardamom praf, care a aromat frisca lichida, dar dupa ce am amestecat-o cu cafea s-a pierdut. In mod sigur voi folosi mai mult cardamom data viitoare.

Frisca si crema de cafea se completeaza reciproc, fisticul dandu-i un pic de "rontaiala", rezutand un desert delicat pentru o duminica dupa amiaza relaxanta cu fetele, sau cu oricine doriti sa o impartiti :)

*Nota: Carmen si-a exprimat ingrijorarea ca nu cumva sa se sparga cestile in cuptor. M-am gandit si eu la asta, dar postul lui Megi cu crema de ciocolata m-a incurajat. Daca respectati instructiunile cu baia de apa, cestile vor fi in siguranta :)

Ingrediente:

400 ml (1 2/3 cups) frisca lichida neindulcita (heavy cream)
1 lingurita cardamom praf
4 galbenusuri la temperatura camerei
un praf de sare
100 gr (1/2 cup) zahar
2 lingurite ness
1/2 lingurita vanilie

Pentru decor
1/2 cana frisca lichida batuta bine cu 1 lingura de zahar pudra
fistic macinat mare

Se incinge frisca lichida intr-o craticioara pe foc mediu, pana cand incepe sa faca bule pe margine. Se opreste focul, se adauga cardamom-ul, se acopera si se lasa 30 minute.

Se incinge cuptorul la 160 de grade Celsius (325 Fahrenheit). Se pune la fiert o craticioara cu apa.
Se aranjeaza 4 cesti de cafea intr-o tava mai inalta, si se poate pune un servet sub cesti pentru a preveni alunecarea.

Frisca lichida se strecoara de cardamom si se pune iar pe foc sa se incinga. Se adauga zaharul si se mesteca sa se dizolve, se lasa pana cand incepe sa fiarba.
Se amesteca bine galbenusurile cu praful se sare, apoi mestecand continuu se adauga frisca lichida fierbinte, pana cand este incorporata. Se adauga nesul si vanilia, mestecand sa se topeasca, iar acum se poate strecura pentru a retine orice nu este bine incorporat.

Se toarna usor crema lichida in cesti (eu am adunat spuma de deasupra cu lingurita). Se toarna apa fierbinte in tava, iar apa ar trebui sa ajunga cam la jumatatea exterioara a cestilor. Se acopera tava cu folie de aluminiu si se introduce cu multa grija in cuptorul incins. Se coace 35-40 minute. Se scoate din nou cu multa grija si se lasa sa se raceasca in tava. Se pot pastra la frigider acoperite cu folie de plastic, sau se pot servi la temperatura camerei, neaparat cu frisca si fistic.

Pofta buna!

16 comments:

Carmen said...

Foarte frumoase cescutele tale :)
Ma tenteaza s-o incerc, dar mi-e cam frica sa nu se sparga cestile la cuptor. Cam la ce temperatura ai tinut cuptorul?

Alice said...

faine ulcelele tale, Mihaela. Daisi mie una???

Mihaela said...

Carmen, si eu m-am gandit initial la asta, dar nu se sparg pentru ca sunt in baie de apa, cuptorul este la 160 grade Celsius (mediu spre mic, daca nu ai grade la cuptor, le tii pana cand se tin marginile, chiar daca mijlocul este inca moale, se va "intari" dupa ce sunt scoase din cuptor). Multumesc pentru vizita! :)

Mihaela said...

Alice, sigur, te invit la o "petrecere cu ulcele" :)

Andreea said...

Divin! Superb! Must try! Felicitari!

megi said...

Mihaela, the coffee pot de cremes in coffee cups look wonderful. I love coffee and cardamom together. Really glad to see your coffee cups too survived the baking. :)

Lilly said...

Ok, admit: I'm a Coffe Addict!Beau 3-4 espresso pe zi.Cescutele tale sunt irezistibile.

Ana Maria Ciolacu said...

Imbietoareee... Vreau si eu... :( Dar nu pot ca-s la dieta. :) Imediat dupa. :) Pupici! :*

Andreea said...

Foarte faina reteta! Fan cafea si eu! Cescutele sunt tare dragute pe site, la pret m-a apucat un acces de tuse seaca LOL dar si eu visez la niste seturi asa ca-n filme ... :)

Paste fericit Mihaela!

Ellie said...

Mihaela, Ce foarte frumos ai prezentat the "pots de creme"! Frumoase foc...si cu cafea cred ca sant nemaipomenite de bune...
Imi place mult sa bake in cute containers...am facut niste creme brulee in espresso cups (long time ago)....si cred ca asi vrea si eu sa fac aceste pots de creme. They look so dainty!
O zi buna...

Mary Bergfeld said...

Mihai, these look and sound wonderful. I'll wager they are delicious as well. I hope you have a great day. Blessings...Mary

Neli said...

Arata grozav si reteta este deosebita, nu am copt inca nimic la cuptor in cescute.
Si cescutele ar fi numai bune ca si cadou de nunta, numai ca nu s-a oferit inca nimeni sa mi le cumpere ...lol

Alina---Explora Cuisine said...

Super frumoase! ti-e mai mare dragul sa mananci crema de ciocolata in felul acesta :) pupici!

Mihaela said...

Andreea, multumesc, chiar este "must try":)

Thank you, Megi, I like cardadmom and coffee too, for sure I'll be using some more cardamom next time.

Multumesc Lilly, si mie imi place cafeaua, dar trebuie sa ma limitez pentru ca nu imi face chiar bine. Dar pot sa ador mirosul :)

Ana Maria, sper sa termini dieta repede (chiar nu cred ca ai avea nevoie...) :)

Andreea, ne ramane sa visam la lucruri frumoase si sa ne multumim cu ce avem. Am pus totusi ochii pe un set mai acceptabil la pret... acum strang banii din "gateluri". Anul trecut mi-am luat robotul de bucatarie :)

Ellie, multumesc, am invatat azi un cuvant pe care nu il stiam in engleza: "dainty". Thank you, they really look dainty :)

Thanks for visiting, Mary. I hope you have a blessed day too.

Draga Neli, ma ofer eu sa iti cumpar cadou de nunta :) pentru ca meriti. Sper ca Dumnezeu sa ne ajute sa ne vedem cat mai curand!

Multumesc Alina, pe cat de dragute, pe atat de gustoase :)

Nina said...

Mihaela, merci de vizita si urari!
La fel doresc si eu la intreaga familie a ta acum de sfintele sarbatori de Paste!
Numai bine!

Magic of Spice said...

Beautiful!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails