April 27, 2011

Tzatziki



Tzatziki este un sos grecesc, din castraveti si iaurt. Este o reteta simpla, iar variatiile sunt minime. Grecii il mananca cu orice: pui, miel sau porc. Reteta mea este luata de la prietena mea Giota, eu i-am pus putin mai mult usturoi :) Foarte racoritor, bun si sanatos, il puteti servi chiar si numai cu cateva legume pe gratar.

Am vrut sa postez mai demult reteta, dar am avut o mare problema: cum sa faci o poza delicioasa la o chestie alba... :) Uite ca mi-a venit si inspiratia!

Ingrediente:

2 castraveti englezesti mari (din cei in folie, sau 5 castraveti, daca folositi castraveti obisnuiti)
aprox 400 gr iaurt grecesc gros
1-2 catei de usturoi pisati bine (sau dati pe razatoare)
2-3 linguri ulei de masline
zeama de lamaie dupa gust (1-2 linguri)
sare dupa gust

Castravetii se curata de coaja. Daca au seminte mari, se taie pe jumatate pe lungime si cu varful unei lingurite se scot semintele. Daca semintele sunt foarte mici, nu va mai deranjati.
Se dau castravetii pe razatoarea mare. Se storc de apa in maini, si se dau deoparte.

Daca nu aveti iaurt grecesc, puteti folosi iaurt normal strecurat intr-o sita si tifon sau servet de bucatarie, peste noapte in frigider. Mai multe detalii despre iaurt aici.

Se amesteca iaurtul cu castravetii, usturoiul, uleiul de masline si se potriveste de sare si zeama de lamaie.
Se poate adauga putin oregano uscat sau menta uscata.

Pofta buna!

10 comments:

Alina---Explora Cuisine said...

Foarte faina poza :) E sosul meu preferat, as maca si gol cateodata, acesta si cel cu blue cheese :) merge super cu Greek salad! O seara frumoasa iti doresc!

megi said...

Mihaela, tzatziki is such a cool and refreshing dip, I should make it again soon, thanks for the inspiration. Oh and your photo is beautiful. :)

Mihaela said...

Sosul asta are o denumire care imi place mult, dar si gustul...Buna inspiratie pentru mancarurile de primavara !

Zazuza's Gulaschsuppe said...

a iesit super frumoasa si apetisanta poza! bravo! iar sosul e unul dintre preferatele mele!

pansy said...

eu pun si usuroi si marar,pentu ca mi se pareca merge grozav.Am retinut ideea cu blue cheese,dar atunci probabil ca este un alt sos de iaurt.

Ellie said...

Mihaela, I love your tzatziki sauce...and like you,really enjoy Greek food. This sauce is a favorite.
Sometimes, just to vary it a bit, I add some feta cheese:).
Thank you so much for the link on the poblano fajitas...I really want to give them a try this weekend. I've been thinking about them all week:).

Magic of Spice said...

This is so refreshing, just lovely!

Nancy said...

I love Tzatziki, though I've never made it at home. Thanks for sharing and the inspiration.

Ellie said...

Mihaela, Am vrut sa iti spun ca weekendul trecut am facut reteta de poblano fajitas:)...si a fost foarte buna! Sotul meu ia placut mult de tot:)...I have to say it was really delicious!
Multumesc mult pentru sugestie!
Hope you have a great day!

Anonymous said...

Salut tuturor , cum se tot , cred ca fiecare este obtinerea mai mult de la această pagină web , şi opiniile tale sunt bune pentru noi spectatori .

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails