February 20, 2011

Pulpe de pui cu lamaie si cartofi/ Lemony chicken legs



Sunt cateva ustensile pe care le am in bucatarie care si-au meritat toti banii dati. Una din ele este tigaia de tuci. Nu pot eu sa fac mamaliga in ea (chiar daca sunt olteanca :)) dar este buna pe aragaz, in cuptor, si da un gust bun mancarii.

Pentru o cina de duminica am facut pulpe de pui cu cartofi, inspirata dintr-o reteta din revista FoodNetwork. Eu am folosit oregano uscat, dar sunt foarte bune si cu rozmarin proaspat.  Daca nu aveti tigaie de tuci, puteti folosi ceaunul de tuci sau o tigaie care se poate baga in cuptor.

Ingrediente (2 portii):

2 pulpe de pui
3 cartofi medii
4 ciuperci taiate in sferturi
2 catei de usturoi dati pe razatoare
1 lingurita de sare
1 lingurita oregano uscat
piper dupa gust
5 linguri ulei de masline extra virgin
zeama de la 2 lamai

Se taie cartofii in bucati mari, se pun intr-o cratita cu apa la fiert. Se lasa 8 minute din momentul in care apa incepe sa fiarba.

Se incinge cuptorul la mare 230 grade Celsius (450 Fahrenheit).

Se amesteca usturoiul cu sarea, oregano si 1 lingura de ulei si se freaca, apoi se adauga zeama de lamaie. Se incing 2 linguri de ulei in tigaie, iar cand este bine incins, se dau picioarele prin amestecul de lamaie si se pun in tigaie cu pielea in jos. Se lasa sa se rumeneasca 5 minute. Se intorc, se adauga ciupercile si cartofii scursi, se presara un praf de sare si piper, amestecul de lamaie ramas si se stropeste cu restul de 2 linguri ulei. Se baga in cuptorul incins pentru 20-25 minute pana cand totul este bine rumenit.

Pofta buna!

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails