February 03, 2011

Paine si turte cu iaurt/ Yogurt bread and pita



Furtuna de zapada 18 ore, zapada de jumatate de metru, magazine inchise si drumuri abia circulabile. Ce sa faci pe asa vreme decat sa stai in casa la caldurica si sa faci paine.

Am experimentat paine cu iaurt, inspirata fiind de Bucatarul maniac si de prietena mea Mariya. Injumatatit cantitati, adaugat apa, mai adaugat faina, si cred ca am ajuns la un rezultat satisfacator. Painea am framantat-o si dospit-o intai in masina de paine, apoi am framantat-o de mana, am pus-o in forme si am copt-o in cuptor si in tigaia de tuci (turtele).

Turtele sunt coapte dupa cum m-a invatat mama, copii fiind intotdeauna ne cocea cateva turte cand framanta paine. Calde si bune, cu putina branza in mijloc, o nebunie!

Daca nu sunteti experti in paine si vreti sa mancati paina proaspata si fara bromati si alte minuni, trebuie sa incercati. Aluatul trebuie sa fie moale si placut la atingere, framantatul ar trebui sa fie o placere, ca o joaca cu plastilina. Daca e prea tare, mai adaugati putina apa, daca se lipeste de maini, mai adaugati putina faina.

Ingrediente:

4 cani de faina (aprox 550 gr) + faina pentru framantat
350 ml apa calduta
3 linguri pline cu iaurt gros
2 linguri ulei de masline
1 lingura de sare
1 lingura de zahar
2 lingurite drojdie uscata

Se pun toate ingredientele in masina de paine (intai lichidele, apoi cele uscate) si se programeaza sa framante 10-12 minute si sa se dospeasca 1 ora. Dupa ce s-a dospit, se scoate coca pe un tocator presarat cu faina, si se mai framanta cateva minute, adaugandu-se faina daca este necesar (trebuie sa fie moale, dar sa nu se lipeasca de maini). Se imparte coca in 2, se pot face 2 painici in tavi de chec, sau din jumatate se pot face 2 turtite.

Pentru paine in tava: se unge tava cu 1 lingura de ulei, si se aseaza aluatul in tava. Se acopera cu un prosop si se lasa sa se dospeasca 30 minute. Cand s-a dospit se unge cu ou batut sau cu putin ulei si se baga in cuptorul preincins la 190 grade Celsius (375 Fahrenheit) pentru 45-50 minute, pana cand se rumeneste. Se scoate si se lasa sa se raceasca.



Pentru turte: jumatate din aluatul de mai sus se imparte in 2 (din tot aluatul vor iesi 4 turte). Se intind turte rotunde groase de aprox 1,5 cm si se lasa sa se dospeasca 20-30 minute.
Se incinge o tigaie de tuci, sau o tigaie cu fundul gros pe foc mic. Se unge cu 1 lingura de ulei si se pune turta. Se acopera cu capacul, lasandu-se pe o parte. Se coace 5-6 minute pana cand se rumeneste, apoi se intoarce inca 5-6 minute pe cealalta parte.

Pofta buna!
Si cateva poze cu zapada :)

8 comments:

megi said...

Baking bread when it's freezing cold outside has to be one my favourite things to do. I love the tang of the yogurt in bread doughs. Looks delicious Mihaela.

Mihaela said...

Thank you, Megi, so nice of you to stop by. I start to feel the pleasure to knead nice dough with my own hands :)

Ellie said...

Mihaela, se vede ca ai reusit painea:)...very nice!

Imi place mult cum arata pita... si cu iaurt cred ca este foarte frageda. Ce frumoase poze de zapada...a venit iarna pe la voi:) O zi buna

Bianca said...

http://savebianca.blogspot.com va rog din suflet citi-ti blogul meu si poate pute-ti sal face-ti cunoscut ,va roaga o copila de 17 ani fara VIITOR cu mult respect BIANCA VELICHEA

Bianca said...

http://savebianca.blogspot.com va rog din suflet citi-ti blogul meu si poate pute-ti sal face-ti cunoscut ,va roaga o copila de 17 ani fara VIITOR cu mult respect BIANCA VELICHEA

Neli said...

Draga mea, mi-ai facut o pofta teribila cu turtele alea.
Imi aduc aminte ca si mama facea la fel intr-o cratita veche pe care o punea pe aragaz.
Si ma ruga sa mananc...
Promit sa incerc cand oi avea bucataria mea.
Pup si sa-ti fie de bine !
hihi

Liana10 said...

Ce pufosenie de paine! Si turtele imi plac, ca si eu fac...;-)

Mihaela said...

Multumesc fetelor :)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails