August 20, 2010

Supa de pui tortilla/ Chicken tortilla soup



(Please scroll down for English version)

In fiecare marti la restaurant este supa de pui si tortilla. Cum lucrez martea doar ocazional, am mancat supa numai de cateva ori, si mi-a placut de fiecare data. Mi-a venit ideea sa incerc sa fac si eu. Aveam o cutie de rosii cu ardei iute (chili) cu care nu prea stiam ce sa fac, si a fost perfecta pentru aceasta supa. Daca nu gasiti rosii cu chile, puteti folosi rosii tocate simple, si adaugati putin ardei iute. Sau daca nu va place iute, il puteti omite complet.

Ingrediente:

4 picioare de pui sau 2 piepti (sau combinatie)
2 tulpini de telina
2 morcovi
1 ceapa potrivita
2 catei de usturoi
3-4 linguri ulei de masline
1 cutie de rosii cu chile (400 g)
1 cutie de fasole rosie sau neagra (400 g)
1 cana porumb (fiert sau congelat)
sare si piper dupa gust
1 lingurita chimen macinat
1/2 lingurita boia (eu am folosit boia afumata)
1 lingurita oregano sau cimbru uscat
2 foi de dafin

pentru servit (optionale):
frunze de coriandru tocate
branza cheddar data pe razatoare
ceapa verde tocata
chipsuri de tortilla
felii de avocado

Intai se face supa de pui. Se pun la fiert bucatile de pui cu morcovul si telina, in bucati mari, si cu putina sare. Se fierb la foc mic aprox 1 ora, adunandu-se eventuala spuma adunata (eu plec de obicei de langa aragaz, si nu reusesc sa adun toata spuma, asa ca la sfarsit strecor supa prin sita).
Cand este gata, se scot bucatile de pui si se lasa sa se raceasca, morcovul se toaca, telina se arunca si se strecoara supa (ar trebui sa ramana aprox 1 litru de supa). Cand este destul de rece, puiul se rupe bucatele, si oasele si pielea se arunca.

Ceapa tocata se pune la calit in uleiul de masline. Cand este patrunsa, se adauga usturoiul tocat, chimenul, boiaua, oregano si foile de dafin si se calesc putin. Se adauga rosiile, supa, morcovii, si se lasa sa fiarba pana cand rosiile sunt fierte, cam 20 minute. Daca folositi porumb congelat, se pune si el. Se potriveste de sare si piper, si se mai adauga putina apa daca este nevoie.

Se adauga puiul, fasolea, porumbul (in cazul in care este deja fiert) si se mai lasa 5-10 minute. Se opreste focul si se pun frunze de coriandru.

Se serveste in castroane si deasupra se pot pune unul, doua sau cate topinguri doriti.



Every Tuesday, at the restaurant they serve Chicken Tortilla soup. I work Tuesdays only occasionally, so I had this soup only several times, and every time I liked it. That's how I got the idea to make it myself. I had a can of roasted tomatoes with chilies, and I didn't know what to use it for, so this soup was the perfect choice. If you can't find tomatoes with chilies, it can be substituted with plain canned tomatoes, and add jalapenos for a little heat.

Ingredients:

4 chicken legs or 2 chicken breasts
2 sticks of celery
2 carrots
1 medium onion
2 cloves of garlic
3-4 tbsp olive oil
1 can (16 oz) roasted tomatoes with Chile
1 cans (16 oz) black or red beans
1 cup corn (fresh boiled or frozen)
Salt and pepper after taste
1 tsp ground cumin
1/2 tsp smoked paprika (it can be substituted with regular paprika)
1 tsp dry oregano
2 bays leafs

For toppings:
Fresh chopped cilantro
Shredded cheddar cheese
Sliced green onions
Tortilla chips
Avocado slices

First make the stock: put in a large pot the chicken, the carrot and the celery, cut in large pieces, and water to cover it by 2 inches, and little salt. Place it on low heat for an hour, picking up with a spoon the foam that forms.
When is ready, turn off the fire, set the chicken aside, set the carrots aside, and discard the celery. Strain the stock thru a sieve (it should be left about 4 cups stock). When cool enough to handle, chop the carrot, shred the chicken, and discard the bones.

In a pot, heat the olive oil, and add the chopped onion. When the onion is translucent, add the garlic, smoked paprika, cumin and bay leafs, and toast for about a minute. Add the tomatoes, carrots and the stock and let it simmer for 20 minutes. If using frozen corn, add the corn too. Add salt and pepper after taste, and little water if necessary.

Add the chicken, beans and corn (if using boiled corn) and let simmer for another 5-10 minutes. Turn off the fire and add chopped cilantro.

Serve it in bowls and add one, two or all toppings.
Enjoy!

5 comments:

Momo said...

mmmm,yummy supa,as vrea si eu!poate o data si-odata o voi face!

Mihaela said...

Alison, trebuie sa o incerci, este un deliciu! :)

Anonymous said...

Retetele astea "mexicane" ar trebui sa le stergi pentru ca sant inventii. Nici tortilla nu e tortilla mexicana din porumb alb, nici taco asta de peste cu varza In Mexic nimeni nu mananca varza Astea sant americanisme si eu sant obligata sa rectific caci sant mexicana si noi nu deschidem blogs cu mancaruri mondiale daca nu santem originare din tara respectiva.

Anonymous said...

Imi pare rau ca apar doar comentarii elogioase. Pentru cultura generala si pentru onestitatea blog-ului ar trebui sa publici comentariul meu. Nici porumbul galben nu se mananca in Mexic!!!!

Mihaela said...

Anonymus, pentru onestitatea tuturor, mi-ar fi placut sa iti arati identitatea ca sa putem sa discutam. Chiar imi place sa discut despre mancarea pe care o fac. Spui ca esti mexican (sau mexicanca), dar mi se pare ca vorbesti destul de bine romaneste. In ceea ce priveste taco-urile de peste am specificat ca sunt originare din Mexic (ceea ce am aflat de pe Wikipedia) si am mai specificat ca sunt foarte populare in California, adica in Statele Unite. Si sincer nu stiu daca se mananca varza in Mexic, dar am spus ca reteta este proprie si personala, cu inspiratie mexicana. In ceea ce priveste porumbul, daca in Mexic nu se mananca nici cel alb, nici cel galben, spune-ne te rog ce se mananca. Si ca sa fiu si mai detaliata, am intrebat mexicani originali despre retete mexicane, si nu prea m-au luminat, decat o reteta de "carnitas" pe care sper sa am timp sa o incerc odata. Sper sa mai treci pe aici, si sper sa ne dai mai multe detalii despre mancarea autentica mexicana.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails